Harry Buckoke
Harry doszedł do violi da gamba nieco okrężną drogą, najpierw ucząc się angielskiego na Uniwersytecie w Cambridge, następnie estetyki na Uniwersytecie Nowojorskim, zanim podjął lekcje z Paolo Pandolfo w Schola Cantorum w Bazylei.
Jest doktorantem w Instytucie Orfeusza w Gandawie zajmującym się praktyką akompaniamentu na violi da gamba ze szczególnym uwzględnieniem intabulacji i realizacji linii basu.
Jako zapalony kameralista, Harry jest członkiem zespołu Apollo’s Cabinet, który niedawno wygrał zarówno Międzynarodowy Konkurs Haendla w Getyndze, jak i Konkurs Maurizio Pratola, a także Lux Musicae London i Dramma Per Musica; występuje też z duetem Fair Oriana, Ensemble Augelletti oraz Chelys i Fieri Consort.
fot. Credit Handel & Hendrix House Museum in London Sandra Vijandi
Jonatan Bougt
Wielokrotnie nagradzany szwedzki gitarzysta i teorbista Jonatan Bougt jest absolwentem Royal College of Music (RCM) w Londynie, gdzie studiował u Jakoba Lindberga, Carlosa Bonella i Chrisa Stella jako stypendysta RCM ze wsparciem stypendium Musician’s Company Lambert Studentship.
Ukończył studia Master of Historical Performance z wyróżnieniem w 2019 roku i posiada tytuł Bachelor of Music [licencjata z dziedziny muzyki] (z wyróżnieniem) I klasy uzyskany w 2017 roku. Podczas studiów został laureatem I nagrody RCM Guitar Prize (2017) oraz RCM Historical Performance Competition (2019), otrzymując nagrody Century Fund Prize oraz Richard III Prize.
W 2021 roku Jonatan otrzymał I nagrodę w konkursie NORDEM 2020 EAR-ly za „pełną gracji prezencję sceniczną prowadzącą słuchacza do muzyki” oraz za „elegancki i naturalny sposób gry oraz zrozumienie stylu i retoryki muzycznej”.
fot. Anna Świeczkowska
Witosława Frankowska
Kameralistka, etnomuzykolog, absolwentka Wydziału Teorii i Kompozycji Akademii Muzycznej w Gdańsku. Już w trakcie studiów zainteresowała się muzyką dawną, w szczególności zaś realizacją basso continuo na klawesynie i organach. Wsparta praktyką w klasie muzyki dawnej, prowadzonej w Akademii Muzycznej w Gdańsku przez Ewę Stąporek-Pospiech, podjęła współpracę z zespołem Cappella Gedanensis. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich, odbywających się pod auspicjami Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie oraz w Bad Lauchstädt.
Od 1993 roku związana z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia przygotowujące młodych śpiewaków do praktycznej realizacji repertuaru barokowego. Współpracuje z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Polskim Chórem Kameralnym, Orkiestrą Trybunału Koronnego, Orkiestrą Kameralną Progress oraz wieloma wybitnymi polskimi solistami. Brała udział w przygotowaniu i wykonaniu szeregu oper barokowych, oratoriów, mszy, pasji i kantat – w Polsce i za granicą.
W 2013 roku uzyskała z wyróżnieniem stopień doktora nauk humanistycznych w Instytucie Sztuki PAN w Warszawie, a w 2018 oku stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuki, w specjalności instrumentalistyka w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Obok muzyki dawnej bliska jest jej szeroko pojęta kultura muzyczna własnego regionu. Jest autorką haseł muzykologicznych w leksykonie Muzyka Kaszub (2005), Słowniku symboli, pamięci i tradycji kultury. Gniazdo Gryfa (2020), monografii Kolędowanie na Kaszubach (2015), od 2002 roku prowadzi autorski cykl koncertów „Spotkania z muzyką Kaszub” w Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie. Laureatka Medalu Stolema.